Rosenborg BK har tapt sine tre første kamper i Eliteserien, og ekspertene er bekymret for lagets fremtid. Fotballekspert Lars Tjærnås sier til VG at det ser nattsvart ut for laget. Han kan ikke se noen svakere lag enn trønderne i Eliteserien akkurat nå.

Hva har skjedd?

Rosenborg BK tapte sine tre første kamper på det øverste nivået av norsk fotball i 1977. Da endte de med én seier på 22 kamper, 7 poeng totalt – og nedrykk. Det er den lite flatterende sesongen Rosenborg så langt tangerer.

Hva sier ekspertene?

Den tidligere RBK-helten Jahn Ivar «Mini» Jakobsen ser ikke bort fra at det kan ende som sist. – Det går ikke an å si at de ikke kan rykke ned. De er det dårligste laget i Norge siden juni i fjor. Fortsetter dette, rykker de ned, sier han til VG.

Hva skjer neste?

RBK-trener Alfred Johansson sier til TV 2 at han fortsatt ser en gjeng som «jobber steinhardt på feltet og vil forbedre seg». Men han medgir at det er grunn til bekymring når det gjelder en prestasjon på et såpass lavt nivå. | Sesong | Poeng etter tre runder | | --- | --- | | 2025 | 9 poeng | | 2024 | 6 poeng | | 2023 | 5 poeng | | ... | ... | | 1977 | 0 poeng |